موادغذایی

آشنایی با خواص گانودرما و جینسینگ

جینسینگ و گانودرما

آشنایی با خواص گانودرما و جینسینگ

برای دانستن خواص گانودرما و جینسینگ بهتر است اول با مفهوم این دو کلمه آشنا شویم.

گانودرما نوعی قارچ با خواص دارویی است و جینسینگ که بیشتر از ریشه آن در طب سنتی استفاده می شود؛ نوعی گیاه از خانواده عشقه است.

از قارچ گانودرما دمنوش تهیه می شود و برخی نیز آن را به صورت خام مصرف می کنند.

جینسینگ گیاهی با خواص دارویی است که به گیاه جوانی و نیرو بخش نیز مشهور است.

این روزها افراد زیادی از انواع قهوه استفاده می کنند، اما همگی نگران مضرات آن هستند.

پس چه بهتر که قهوه ای انتخاب کنید که در کنار طعم بی نظیر خود، دارای خواص دارویی باشد. برای پیدا کردن جایگزین مناسب برای قهوه های معمولی بهتر است اول، با خواص گانودرما و جینسینگ آشنا شویم.

جینسینگ و گانودرما

جینسینگ و گانودرما

چرا اغلب مردم از قهوه گانودرما استفاده می کنند؟

قهوه گانودرما، مخلوطی از قهوه فوری و عصاره پودر شده قارچ دارویی به نام ریشی یا لینجی است که  با توجه به فواید و نوع خواسته شده، ممکن است موادی مانند شکر، خامه غیر لبنی  و گیاهان نیز در آن گنجانده شود.

آیا قهوه گانودرما می تواند برای بدن مفید باشد؟ تا به حال، هیچ مطالعه علمی اثرات قهوه گانودرما بر سلامتی را آزمایش نکرده است.

با این حال، تحقیقات اولیه نشان می دهد که گانودرما به تنهایی می تواند مزایای دارویی خاصی را به همراه داشته باشد

به عنوان مثال، در سال 2016 در این مورد چند مقاله منتشر شده است که در آن به این نتیجه رسیدند که گانودرما می تواند در کنار درمان پزشک شما، مورد استفاده قرار گیرد، زیرا می تواند ایمنی بدن شما را افزایش دهد.

علاوه بر این، تحقیقات نشان می دهد که نوشیدن قهوه به طور کلی ممکن است اثرات مفیدی برای بدن شما داشته باشد.

برای مثال، مصرف به اندازه قهوه ممکن است به کاهش خطر ابتلا به چندین بیماری مزمن از جمله دیابت، بیماری پارکینسون و بیماری قلبی کمک کند.

قهوه گانودرما

قهوه گانودرما

خواص مشترک گانودرما و جینسینگ

در ادامه خواص گانودرما و جینسینگ، می توان گفت که طرفداران این دو ادعا می کنند که نوشیدن گانودرما می تواند همچون گیاه جینسینگ ایمنی بدن را افزایش دهد و از بسیاری از بیماری های ناشی از ایمنی پایین جلوگیری کند، با خستگی مبارزه کند، حافظه را تقویت کند، استقامت و انرژی بدن را افزایش دهد، کلسترول خون و التهاب بدن را کاهش دهد، استرس را از بین ببرد، علائم پیری را کمتر کند و گردش خون را تقویت کند.

در ادامه خواص گانودرما و جینسینگ را بررسی خواهیم کرد.

  • افزایش انرژی

از میان خواص گانودرما و جینسینگ می توان به افزایش انرژی اشاره کرد. افرادی که دچار ضعف و خستگی هستند، می توانند با مشورت پزشک خود از گانودرما و جینسینگ استفاده کنند. طبق یک تحقیق رسمی که بر روی تعدادی زن و مرد شکل گرفته است، مشخص شد که استفاده از جینسینگ نتایج خوبی در کمک به افراد مبتلا به خستگی و بی حالی نشان داده است. در یک تحقیق رسمی دیگر بر روی خواص گانودرما و جینسینگ که در سال های اخیر، شکل گرفته است، متوجه می شویم که جینسینگ به تنهایی قادر به درمان سرطان ها نیست، بلکه اثرات خستگی ناشی از سرطان را کاهش می دهد.

  • بهبود عملکرد مغز

مطالعه ای در سال های اخیر، در مورد تأثیر جینسنگ قرمز بر روی کارکرد مغز بیماران مبتلا به فراموشی انجام شده است و باید بگوییم که بسیار امیدوار کننده بوده است. در این مطالعه تعدادی زن و مرد، با میانگین سنی 74 سال در نظر گرفته شدند. بیماران به مدت 12 هفته 4.5 گرم جینسنگ قرمز کره ای مصرف می کردند. در نتیجه این مطالعه، مشخص شد که جینسنگ قرمز کره ای به بهبود عملکرد مغز کمک شایانی می کند.

  • ضد التهاب

در ادامه خواص گانودرما و جینسینگ، می توان گفت که این مواد ممکن است التهاب بدن شما را کاهش دهند. بر اساس یک مطالعه معتبر در سال 2020، جینسنوزیدها، (اجزای فعال جینسینگ) ممکن است مسیرهایی را در سیستم ایمنی بدن هدف قرار دهند که می تواند التهاب بدن شما را را کاهش دهد.

  • کاهش قند خون

با توجه به تحقیقات سال ها اخیر، متوجه می شویم که جینسینگ به راحتی به کاهش قند خون شما کمک می کند. یکی دیگر از مطالعات سال های اخیر، نشان دهنده فواید مشابهی از جینسینگ در تنظیم قند خون بوده است. برخی از شرکت کنندگان روزانه 2.7 گرم جینسینگ قرمز تخمیر شده و برخی دیگر دارو نما مصرف کردند. محققان دریافتند جینسینگ در کاهش قند خون و افزایش سطح انسولین بعد از غذا در مقایسه با دارونما موثر است. گرچه هنوز برای اثبات این قضیه نیاز به مطالعات بیش تری است.

  • تقویت سیستم ایمنی بدن شما

درباره خواص گانودرما و جینسینگ می توان گفت که ممکن است سیستم ایمنی بدن شما با استفاده از آن ها تقویت شود. با بالا رفتن سن، سیستم ایمنی شما روز به روز ضعیف تر می شود و در نتیجه ممکن است به بیماری هایی که به دلیل سیستم ایمنی ضعیف به وجود می آیند، مبتلا شوید و یا پس از بیمار شدن به دلیل سیستم ایمنی ضعیف، به سختی بهبود یابید. بهتر است که پس از مشورت با پزشک خود، گانودرما و جینسینگ را جزو موارد استفاده روزانه خود قرار دهید.

جینسینگ

جینسینگ

عوارض جانبی احتمالی قهوه گانودرما و گیاه جینسینگ

اگرچه مصرف برخی از گیاهان به طور کلی بدون خطر گزارش شده است، اما در ادامه عوارض جانبی که از طریق اطلاع رسانی مردم، به منابع معتبر گفته شده است را بیان خواهیم کرد.

عوارضی مانند سردرد، بی خوابی، مشکلاتی در هضم غذا، بالا یا پایین رفتن فشار و قند خون، اسهال و تپش قلب، واکنش شدید پوستی و همچنین ممکن است بانوان تورم سینه را نیز تجربه کنند.

اطلاعات کمی در مورد ایمنی قهوه گانودرما و عوارض جانبی آن وجود دارد. با این وجود، گانودرما ممکن است دارای عوارض جانبی از جمله: سرگیجه، ناراحتی معده و سوزش پوست را برای شما ایجاد کند.

به یاد داشته باشید که قبل از استفاده از قهوه گانودرما و جینسینگ، باید از خواص گانودرما و جینسینگ مطلع باشید هم چنین لازم است که با پزشک خود مشورت کنید.

به ویژه اگر دارای فشار خون بالا هستید و داروهای خاصی مانند، کنترل فشار خون، ضد انعقاد خون یا داروهای سرطان استفاده می کنید.

در کل فراموش نکنید که علاوه بر دانستن خواص گانودرما و جینسینگ، اگر گیاه و یا ماده جدیدی را قرار است به رژیم غذایی خود اضافه کنید، بهتر است قبل از آن با پزشک خود مشورت کنید.

قیمت و خرید محصولات گانودرما و جینسینگ در سایت اصیل کالا

10 دیدگاه در “آشنایی با خواص گانودرما و جینسینگ

  1. به تو چه گفت:

    … تو محصولات دکتر بیز .هر محصول آشغالی را بگیرید بهتر هست تا این مواد سرطان رای بیز را.

  2. بهار گفت:

    خیییلی دوس دارم قهوه و ماسالاشو واقعا عالیه.ممنون

  3. لیلا گفت:

    ننگ بر اون افرادی باشه که محصولات دکتر بیز را به عنوان داروی ناباروری به مردم قالب می‌کنند و دارند از شرایط و مشکلات افراد نابارور برا سودجویی استفاده میکنند

  4. فرزاد گفت:

    خدا لعنت کنه اون سودجویانی که دارن محصولات دکتر بیز رو به جای داروی ترک اعتیاد غالب میکنن به مردم

    1. ناشناس گفت:

      واسع منم دادن برا ترک گفتن خوبه خدا گرفتار موادشون کنه خودشونو

    2. ناشناس گفت:

      داداش بمن قالب کردن،من گفتم پودر میفرستع،قرص میفرسته،چه میدونستم دمنوشه

    3. ناشناس گفت:

      من دارم استفاده میکنم قهوه قارچ گانو درما وجیسینگ دوبسته خریدم و خیلی راضیم
      برای شکمم خیلی بزرگ بود الان استفاده میکنم کلا شکمم نصف شده
      میخواستم تسکر کنم

    4. Yahya گفت:

      یعنی دروغ داداش…

  5. Malihe Sarlak گفت:

    سلام من از محصولات شما خصوصا قهوه دکتربیز استفاده کرده ام و کاملا رضایت دارم ممنون بابت اصالت کالا تحویل به موقع و قیمت مناسب🙏🙏🙏🙏🙏😊

  6. محمد گفت:

    سلام
    من از محصولات شما استفاده کرده ام عالی بودند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *