مطالب مفید

آیا سرلاک باعث وزن گیری نوزاد می شود ؟

آیا سرلاک باعث وزن گیری نوزاد می شود

آیا سرلاک بهترین ماده غذایی برای نوزاد ما است؟ با توجه به تبلیغات بسیار، این غذای آماده چه مزایا و معایبی دارد؟ چه زمانی باید سرلاک را شروع کنیم ، آیا سرلاک باعث وزن گیری نوزاد می شود؟

سؤالاتی از این قبیل ذهن تمامی مادران را به خود مشغول کرده است. نگران نباشید، اینجا به تمام سؤالات شما در مورد سرلاک جواب می دهیم.

چه زمانی باید تغذیه نوزاد با سرلاک را شروع کنیم؟

شروع زمان دقیق تغذیه نوزاد با غذاهای کمکی مانند سرلاک کاملاً به رشد او در دوران جنینی و توصیه های پزشک بستگی دارد. با این حال طبق نظریه سازمان بهداشت جهانی، نوزادان تا 6 ماهگی فقط باید از milk مادر خود تغذیه کنند اما شما می توانید با صلاح دید پزشک از 4 ماهگی، شروع به تغذیه نوزاد با سرلاک کنید.

زمانی که قرار است تغذیه را با مواد غذایی دیگر آغاز کنید، انتخاب شما اهمیت بسیاری دارد زیرا این تصمیم بر سلامت کودک در بزرگسالی نیز تأثیر مستقیم می گذارد.

سرلاک مطمئنا اولین  انتخاب مادرانی است که می خواهند بهترین مواد غذایی را به بدن فرزندان دلبند خود برسانند.

چه زمانی باید تغذیه نوزاد با سرلاک را شروع کنیم؟

مزایای استفاده از سرلاک

اولین قدم برای رسیدن به جواب این سوال که آیا سرلاک باعث وزن گیری نوزاد می شود، آشنایی با مزایا و معایب این ماده غذایی است.

وقتی به زمان تغذیه کودکان با مواد غذایی غیر از milk مادر نزدیک می شویم، مهم ترین دغدغه انتخاب غذای سالم و مفید است.

سرلاک حاوی مواد مغذی ضروری برای رشد و نمو نوزادان بوده و به دلیل تنوع در طعم و استفاده راحت از محبوبیت زیادی برخوردار است.

با این حال همیشه توصیه می شود قبل از شروع خوراکی های جامد با پزشک مشورت کنید. شاید تمایل داشته باشید کودک دلبند خود را با غذاهای خانگی که خود شما آن ها را تهیه کرده اید تغذیه کنید، غذاهای خانگی نیز گزینه های بسیار خوبی برای شروع تغذیه نوزادان محسوب می شوند.

اما تفاوت عمده و اصلی سرلاک با غذاهای خانگی چیست؟ این ماده غذایی با آهن و سایر مواد معدنی مورد نیاز بدن کودکان در حال رشد، غنی شده است و به تنهایی یک وعده غذایی کامل محسوب می شود. وجود همین مواد معدنی می تواند به ما اطمینان دهد که آیا سرلاک باعث وزن گیری نوزاد می شود یا خیر؟

برخی از مزایای تغذیه نوزاد با سرلاک عبارت است از:

  • روش تهیه و آماده سازی آن بسیار آسان است. شما فقط به یک پیمانه مواد و کمی آب گرم احتیاج دارید.
  • این ماده غذایی با آهن، کلسیم، ویتامین D، پروتئین، روی، ویتامین A، ویتامین C، امگا 3 و امگا6 و… غنی شده و فاقد هرگونه مواد نگهدارنده شیمیایی و طعم دهنده و رنگ های مصنوعی است .
  • حمل آن در مهمانی ها، سفر و به طور کلی بیرون از منزل راحت است.
  • به راحتی در اکثر فروشگاه ها در دسترس قرار دارد.

وقتی صحبت از غذاهای خانگی می شود، باید حواسمان به سایر مکمل های اضافی که در آن ها وجود دارد نیز باشد پس اگر می پرسید آیا سرلاک باعث وزن گیری نوزاد می شود، باید بگوییم بله، این ماده غذایی مغذی با وجود ترکیب milk و غلات برای نوزادان در حال رشد بسیار مفید است.

شما می توانید تا دو سالگی از این غذای خوشمزه برای فرزندان خود استفاده کنید.

برخی از مزایای تغذیه نوزاد با سرلاک عبارت است از:

معایب استفاده از سرلاک

تا این قسمت از مقاله آیا سرلاک باعث وزن گیری نوزاد می شود، متوجه شدیم مواد مغذی موجود در سرلاک برای تمام نوزادان مفید است اما در ترکیبات آن یک ماده غذایی هشدار دهنده به نام قند یا شکر وجود دارد.

گلوکز، ساکارز، فروکتوز، لاکتوز، دکستروز، کارامل، شربت ذرت و مالت، همگی قندهایی هستند که با اسم های مختلف در مواد غذایی وجود دارند. البته هیچ مادری نمی تواند تضمین کند که کودک او در تمام طول عمر خود از milkینی دوری می کند. مطمئنا مواد غذایی و خوراکی هایی که در طول روز مصرف می شود، حاوی مقداری شکر خواهد بود.

بنابراین با توجه به ماهیت اعتیاد آور شکر، این سوال پیش می آید که آیا واقعا ایده خوبی است که نوزاد ما در اولین تجربه غذایی خود با طعم های milkین آشنا شود مصرف مواد غذایی milkین عوارض بسیاری مانند چاقی، پوسیدگی دندان ها، بیماری های قلبی و عروقی، آلزایمر و … در پی دارد. سلامتی و مسیر زندگی کودکان در آینده، با انتخاب های ما، در دوران نوزادی آن ها ارتباط مستقیم دارد. بنابراین بهتر است با احتیاط و حساسیت بیشتری این کار را انجام  دهیم. مصرف بی رویه هر ماده غذایی ممکن است عوارضی در پی داشته باشد.

معایب استفاده از سرلاک

آیا مصرف سرلاک نوزاد لاغر را چاق می کند؟

بیشتر والدین برای وزن گیری نوزادشان مواد غذایی مختلفی را امتحان می کنند و برایشان این سوال پیش می آید که آیا سرلاک باعث وزن گیری نوزاد می شود. متخصصان معتقدند که همان طور که چاق بودن یک نوزاد تأثیری در سلامتی او ندارد، لاغری نیز نمی تواند نشان دهنده وجود بیماری و مشکلی در بدن نوزاد باشد. بعضی از کودکان به دلیل ژنتیک خود جثه ظریف تری دارند، بنابراین تا زمانی که نمودار وزن گیری او متناسب پیش می رود جای هیچ نگرانی وجود ندارد و مجبور نیستید سرلاک بیشتری به کودک خود بدهید.

در جواب این سوال که آیا سرلاک باعث وزن گیری نوزاد می شود می توان گفت موضوع مهم سلامتی کودک است. امروزه صنعت تغذیه سعی کرده با تهیه خوراکی های فرآوری شده برای کودکان، نیاز های بدنی آن ها را تامین کند اما استفاده از این  مواد مغذی زمانی مفید است که به اندازه باشد و سلیقه غذایی کودکان را تغییر ندهد.

اگر به عنوان یک مادر ترجیح می دهید در این بین از غذاهای خانگی نیز استفاده کنید تا کودک با طعم سفره خانواده نیز آشنا شود، انتخاب شما کاملا درست است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *