مطالب مفید

اصلی ترین فرق چای کرک با ماسالا چیست؟

فرق چای کرک با ماسالا

در این مطلب می پردازیم به اینکه چای کرک و ماسالا چیست؟ مضرات و خواص چای کرک و ماسالا، چای کرک و ماسالا اصل برای چی خوبه؟ چای کرک دیجی کالا، ترکیبات و طرز تهیه چای کرک با پودر آماده، چای کرک در بندرعباس و قشم، چای کرک برای لاغری، قیمت و خرید انواع چای کرک اصلی در اصیل کالا و تفاوت چای کرک با ماسالا

چای نوشیدنی ای است که امروزه در اکثر مکان ها استفاده و سرو می شود.

تولید جهانی چای، سالانه به بیش از ۳ میلیون تن می رسد. این نوشیدنی پر استفاده داستان ها و افسانه های مختلفی دارد و سابقه اش به هزار سال می رسد.

در گذر زمان، انواع مختلفی از آن وارد زندگی های افراد شده است و از آن ها استفاده می کنند‌.

علاوه بر چای سیاه و سبز که بسیار محبوب هستند، چای هایی مانند چای ماسالا و چای کرک نیز در میان مردم فراگیر شده اند که هر کدام طرز تهیه و پیشینه و خواص متفاوتی دارند.

در ادامه فرق چای کرک با ماسالا را خواهیم فهمید.

نگاهی به تاریخچه چای ها

نگاهی به تاریخچه چای ها

  • چای ماسالا چیست؟

دانستن فرق چای کرک با ماسالا بسیار دشوار است؛ زیرا آن ها اشتراکات زیادی دارند و پیشینه هر دو را در آسیا می توان جست و جو کرد.

چای ماسالا افسانه ها و داستان های متعددی دارد که درباره استفاده افراد سلطنتی از چای در دوران باستان به ما اطلاعاتی می دهند.

جالب است بدانید که در آن دوران از چای ماسالا گهگاه به عنوان داروی بیماری های خفیف نیز استفاده می شد. چای ماسالا بیش از ۵ هزار سال قدمت دارد و از مکان هند فعلی ابداع شده است؛ در حالی که برخی معتقدند منبع این چای تایلند است.

در ابتدا برای تهیه این چای از طیف بسیار گسترده ای از ادویه ها استفاده می شد و روش های مختلفی برای تهیه چای ماسالا وجود داشت. با گذشت زمان، طرز تهیه آن دچار تغییرات مختلفی شد و به مرور زمان در اکثر نقاط دنیا مورد استفاده قرار گرفت.

  • چای کرک چیست؟

اگر به دنبال فرق چای کرک با ماسالا هستید جالب است بدانید، همانطور که گفته شد منشاء هر دوی آن ها جنوب آسیا است. تهیه چای کرک به مهارت نیاز دارد. امروزه معمولا با چند بیسکوییت به عنوان میان وعده سرو می شود.

در زمان قدیم استفاده از این چای در آسیا گسترش پیدا کرد و افرادی مانند کارگردان ها و توریست ها که به کشور هایی مانند هند و پاکستان سفر می کردند، طرز تهیه این چای را به کشور های خود بردند.

این امر موجب شد که این چای خیلی زود در میان مردم مورد توجه قرار بگیرد و محبوب شود. کرک اکنون به طور دائم در فرهنگ قطر و امارات و بسیاری از کشور های عربی دیگر وارد شده است.

پیشینه چای کرک

در چای ماسالا از چه ادویه ای استفاده می شود؟

برای بررسی فرق چای کرک با ماسالا بهتر است از اسم آن ها شروع کنیم و معانی نام هر کدام را بدانیم. ماسالا در هند به معنی ادویه است و چای ماسالا همان چای سیاه دم کرده با ادویه های معطر است که معمولا با شیر سرو می شود.

راز اصلی درست کردن این چای یافتن تعادل میان ۴ عنصر اصلی آن یعنی چای، شیر، شیرین کننده و ادویه است. البته خوب است بدانید که تفاوت هایی میان دستورات مختلف تهیه چای وجود دارد.

برای مثال بعضی از افراد چای ماسالای خود را با عسل و بعضی افراد با شکر و یا قند شیرین می کنند. در ادامه با طرز تهیه چای ماسالا و پس از آن چای کرک آشنا خواهیم شد و فرق چای کرک با ماسالا را متوجه می شویم.

ادویه هایی که رواج بیشتری در تهیه چای ماسالا دارند به شرح زیر هستند:

  • زنجبیل تازه
  • غلاف هل
  • دارچین
  • میخک
  • دانه های فلفل
  • زیره

البته استفاده از این ادویه ها به سلیقه شما نیز بستگی دارد و بر اساس میزان علاقه خود می توانید آن ها را به چای ماسالا اضافه کنید.

طرز تهیه چای ماسالا

طرز تهیه چای ماسالا

می توان گفت که فرق چای کرک با ماسالا در طرز تهیه آن است. برای تهیه چای ماسالا، ابتدا ادویه ها را کاملا خرد کنید و سعی کنید آن ها را به صورت پودر درآورید. سپس آن ها را در یک ظرف بریزید و یک فنجان آب به آن اضافه کنید.

در مرحله بعد چای را اضافه کنید و بگذارید دم بکشد و بعد از دم کشیدن، شیر را به آن اضافه کنید و دوباره روی حرارت قرار بدهید.

اگر شما گیاه خوار هستید، می توانید از شیر بادام برای درست کردن این چای استفاده کنید. پس از آن، شیرین کننده را به چای خود اضافه کنید.

برای شیرین کردن، شما می توانید از نبات، شکر، قند و یا عسل استفاده کنید که استفاده از هر کدام به سلیقه شما بستگی دارد. به همین سادگی شما می توانید از این نوشیدنی دلچسب استفاده کنید. حال که مواد لازم و طرز تهیه چای ماسالا را بررسی کردیم، نوبت به بررسی چای کرک می رسد تا فرق چای کرک با ماسالا را متوجه شویم.

قیمت و خرید چای ماسالا اصل در اصیل کالا

درباره چای کرک و خواص آن

درباره چای کرک و خواص آن

برای فهمیدن فرق چای کرک با ماسالا خوب است بدانید که کرک به معنای قوی است. این چای کاراملی رنگ کمی غلیظ تر، خامه ای تر و بسیار دبش تر از چای معمولی و غلیظ تر از چای ماسالا است.

این چای در هند، قطر، پاکستان، امارات متحده عربی و کشورهای عربی و خاورمیانه شهرت بیشتری دارد.

پس از فهمیدن فرق چای کرک با ماسالا باید بدانید آن ها خواص مشترکی نیز دارند:

  • چای کرک با طعم زنجبیل برای بهبود روند هضم بسیار مناسب است
  • از سیستم ایمنی بدن حمایت می کند
  • حاوی آنتی اکسیدان و ضد التهاب است

یکی دیگر از خواص مشترک این دو چای آن است که در هنگام آنفولانزا و سرماخوردگی معمولی، یک فنجان چای کرک و یا ماسالا به بیمار کمک خواهد کرد؛ زیرا فورا احساس بهتری به فرد می دهد و التهاب و گرفتگی بینی را درمان می کند. اگر احساس خواب آلودگی می کنید، حتما از چای کرک یا ماسالا استفاده کنید تا انرژی خود را به دست آورید.

 

چگونه چای کرک درست کنیم؟

چگونه چای کرک درست کنیم؟

چای کرک با جوشاندن شیر و شکر و ادویه‌هایی که مانند دارچین، هل، زنجبیل و غیره، درست می‌شود و یک نوشیدنی فوق‌العاده و تسکین‌ دهنده و معطر است‌.

در کشورهایی مانند امارات، چای فوری کرک بسیار محبوب است و کافه ها در تمام طول شبانه روز در حال سرو آن هستند. فرق چای کرک با ماسالا مواد تشکیل دهنده و طرز تهیه آن است. اگر قصد دارید از چای کرک فوری استفاده کنید، تهیه چای بیش از ۱۰ دقیقه طول نخواهد کشید و شما خیلی ساده می توانید از نوشیدن چای خود لذت ببرید.

قیمت و خرید چای کرک اصل در اصیل کالا

60 دیدگاه در “اصلی ترین فرق چای کرک با ماسالا چیست؟

  1. karoon_spice گفت:

    دوستان عزیز درود. چای ماسالا به لحاظ بکارگیری ادویه جات گرم و بیشتر، گرمتر نیز خواهد بود، پس طیف وسیع تری نسبت به چای کرک دارد. ترکیب اصیل و باستانی چای ماسالا که خواستگاه آن کشور هندوستان است دارای مزه تندتر و عطر و طعم ادویه ی بیشتری دارد البته اگر طبق شیوه سنتی آن، دم کنید، بسیار عالیست. لازم به ذکر است چای ماسالا از عهد سالیان بسیار دور هم در چای سیاه ریخته می شده و سرو میکردند درحالیکه الان با انواع شیرهای صنعتی مصرف میشود و بعضاً نشانی از فرمول و ترکیب اصلی در آن بچشم نمی خورد (چای ماسالای صنعتی که در بازار، فراوان بچشم میخورد). چای کرک: در حالیکه از تعداد کمتری از ادویه جات بهره گرفته و نیز با شیر و شکر مورد استفاده قرار میگیرد، طعمی بسیار ملایم تری از چای ماسالا داراست.
    نکته بسیار مهم در ساخت این دو نوشیدنی، حفظ فرمول اصلی در مقیاس گرم در ترکیب آنهاست که متاسفانه با دخالت سلیقه های شخصی دچار تغییرات زیادی در طعم و عطر آنها میشود. دقت داشته باشید که آنچه درباره مقدار ترکیبی آنها در فضای مجازی می خوانید با ترکیب اصلی آن متفاوت است. مثلا میگویند ۳ اینچ چوب دارچین.. در حالیکه ضخامت و بافت هرکدام از چوبهای دارچین با هم یکی نیست. درپایان، این نوشیدنی ها, ارگانیک، خوشمزه و دارای خواص دارویی عالی هستند که در هر صورت به سلیقه شخصی شما مربوط است. به یاد داشته باشید گاهی فرمول اصل ادویه جات را بدرستی پیدا نخواهید کرد. متشکرم/ م. رضائی منش (ادویه کارون)

  2. پریسا گفت:

    چای کرک شیرینی بیشتری داره و زنجبیل بیشتر برای همین چای ماسالا تندی بیشتری نسبت به چای کرک داره وقوام چای کرک بیشتر از چای ماسالا هست ولی چای کرک خوشمزه تر از ماسالا هست

  3. ناشناس گفت:

    اخرش نگفتین محتویاتش چی هست

    1. ناشناس گفت:

      خودشم نمیدونست

  4. نجما کارگر گفت:

    من پرسیدم ایا چای کراک برا دیابت بد است پیام برام اومده جواب شما در اصیل کالا اومده ولی من جوابی نمیبینم… لطفا جوابی بدید که دیده بشه

    1. ناشناس گفت:

      سلام. چای کرک چون شیرینه مضره. ولی میتونی خودت تو خونه درست کنی و شیرینش نکنی.
      میخک. هل. زنجبیل. فلفل سیاه. دارچین. شیر نیدو.
      گقدارشو تو اینترنت بزن آسیاب کن و مخلوط کن

  5. نسترن گفت:

    دوستان عزیز فرق چای ماسالا و چای کرک در اینه که چای کرک بادیان ستاره ای و شکر و زعفران داره ولی چای ماسالا اینا رو نداره به جاش فلفل سیاه داره ولی در بقیه ترکیبات مثل هم هستن

    1. امین گفت:

      چای ماسالا نسبت به کرک گرمیجات بیشتری داره و تندتره،اما کرک به حساب سبک تره

  6. علی گفت:

    مطمعا شدم خودشما هم تفاوت ماسالا و کرک را نمیدونید

    1. ناشناس گفت:

      مرحبااا

    2. ناشناس گفت:

      ایول ❤️

    3. ناشناس گفت:

      ت

  7. حمیدرضا گفت:

    چیزی که من با خوندن این مطلب فهمیدم فرق چای کرک و ماسالا
    چیزی شبیه به اینه که بخوایم فرق برنج دمسیاه و طارم رو برای کسی توضیح بدیم😂

    1. ناشناس گفت:

      دقیقا🤣🤣🤣

  8. ناشناس گفت:

    همه چیزایی که خواستم بگموبقیه گفتن،خودتم نفهمیدی فرقشو😬

  9. پریا گفت:

    تفاوت نمیخواد . اصل مطلب اینه که چای کرک خیلی غلیظ تر و خامه ای تر از چای ماسالاست و خیلی خوشمزه تره نسبت به ماسالا . من که عاشق چای کرک شدم از وقای خوردم

  10. سحرخیز گفت:

    تفاوتش درزعفرانه ماسالازعفران نمیخواد

    1. ناشناس گفت:

      در فلفل و بادیان ستاره هم هست

  11. Navid, A گفت:

    در خصوص تفاوت نکته مهمی که شما اشاره نکردید در نحوه نگارش و نوشتن، ماسالا و کرک است، وگرنه چند بار اشاره به کلمه تفاوت کردید ولی مطلب نهایی رو نگفتید🤭🤭🤭🤭

  12. ناشناس گفت:

    دوستان تفاوتشون در غلظت مواد بکاررفته س
    وقتی میگه غلیظ تر خامه ایی تر کاراملی تر یعنی همین
    ماسالا بی شکر داریم ولی کرک بی شکر من نه دیدم و نه شنیدم.
    درهرصورت ما ایرانی تنبل و پرتقاضا آماده هاشونو میخوریم غیر اینه
    لقمه آماده مال کودکی هامون بود الان مغزامون باید قند بسوزونه

    1. یه نفر گفت:

      چی میزنی دوست عزیز؟

  13. ناشناس گفت:

    آیا چای ماسلا رو می شه تو غذا هم ریخت

    1. ناشناس گفت:

      اره،داخل سالاد هم میریزن

    2. نجما کارکر گفت:

      ایا چای کراک برا دیابت ضرر داره

    3. ادمین وبسایت گفت:

      سلام چون در محتویات این محصول شکر وجود دارد ممکن است برای شما مناسب نباشد

    4. ناشناس گفت:

      ادویه گرام ماسالا برای غذا هست دوست عزیز

    5. نرجس گفت:

      ادویه گرام ماسالا رو توغذا میریزن

  14. ناشناس گفت:

    نظرات عااالی بود

  15. ناشناس گفت:

    کامنتا خیلی باحال بود فقط😅

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *