مطالب مفید

آیا نسکافه گلد برای لاغری مفید است؟

نسکافه گلد برای لاغری

نسکافه گلد یکی از برترین برندهای قهوه در جهان است که به خاطر قهوه غنی و معطر خود شناخته شده است. بسیاری از مردم، روزانه آن را می ‌نوشند تا سطح انرژی خود را افزایش دهند، اما در مورد کاهش وزن چطور؟ آیا نسکافه گلد برای لاغری مفید است؟

در طول سال‌ها، این شرکت محصولاتی مانند نسکافه طلایی، کلاسیک، اورجینال 3 در 1، بلک روست و پرو اسلیم را تولید کرده است که اعتقاد بر این است که همگی محصولات به سوزاندن چربی کمک می‌کنند. اما آیا آنها برای لاغری کار ساز هستند؟ در این پست همه چیز را در مورد قهوه و لاغری و اینکه آیا برای کاهش وزن باید نسکافه گلد بنوشید یا خیر خواهیم گفت.

چگونه نسکافه گلد برای لاغری مفید است؟

پاسخ به این سوال که آیا قهوه می‌ تواند به کاهش وزن کمک کند یا نه بستگی به این دارد که این سوال را از چه کسی بپرسید. تاکنون هیچ مدرک علمی قطعی ای مبنی بر اینکه قهوه به طور فعال باعث کاهش وزن می‌شود وجود نداشته است. با این حال، مطالعات نشان می‌دهند که برخی از مواد مغذی موجود در قهوه با سیستم عصبی انسان به گونه ‌ای تعامل دارند که منجر به کاهش وزن خواهد شد.

  • قهوه سطح انرژی را افزایش می‌ دهد

نسکافه گلد برای لاغری مفید است؛ زیرا حاوی محرک‌ هایی است که می‌تواند به افزایش مصرف انرژی کمک کند. صرف انرژی بیشتر به این معنی است که بدن شما کالری‌ های اضافی را با سرعت بیشتری تجزیه می‌ کند؛ بنابراین کاهش وزن بیشتر خواهد شد.

مهم‌ ترین این محرک ‌ها کافئین است. این محرک تولید آدنوزین را مسدود می کند و یک انتقال دهنده عصبی (ماده‌ای شیمیایی که به انتقال اطلاعات بین سلول‌ های عصبی کمک می‌ کند) هنگام تماس با گیرنده ‌های آدنوزین سیگنال خواب را منتشر می‌کند.

این اثر باعث افزایش سطح انرژی در بدن با تشویق شلیک نورون‌ها و افزایش آزادسازی انتقال‌ دهنده‌ های عصبی مانند دوپامین و نوراپی نفرین می‌ شود. این باعث می شود احساس انرژی و بیداری بیشتری داشته باشید.

در نتیجه ما برای مدت طولانی تری فعال می ‌مانیم و کالری بیشتری می ‌سوزانیم. این مطالعه نشان می‌دهد که مصرف کافئین احتمالاً می‌ تواند عملکرد فیزیکی را افزایش دهد.

چگونه نسکافه گلد برای لاغری مفید است؟

  • قهوه لیپیدهای بدن را بسیج می‌ کند

در مواقع استرس یا خستگی، زمانی که بدن به انرژی نیاز دارد، اسیدهای چرب از بافت های چربی آزاد می شوند و مورد استفاده قرار می گیرند. این فرآیند بسیج لیپید نامیده می ‌شود.

کافئین موجود در قهوه با تحریک سیستم عصبی این فرآیند را تسهیل می ‌کند. با این حال، هنگامی که این چربی‌ ها در جریان خون آزاد شوند، باید با صرف این انرژی یا با ورزش یا با یک رژیم غذایی متعادل، تجزیه شوند؛ زیرا در غیر این صورت، ممکن است اثر معکوس داشته باشد و شما را به افزایش وزن بیشتر سوق دهد.

  • قهوه میزان متابولیسم پایه را افزایش می‌ دهد

نرخ متابولیک به این اشاره می کند که بدن می‌ تواند چقدر کالری تجزیه کند و همچنین به این اشاره می کند که بدن با چه سرعتی می ‌تواند کالری ها را پس از حداقل 12 ساعت غیرفعال بودن سیستم گوارشی تجزیه کند.

ثابت شده است که کافئین موجود در قهوه با افزایش 3 تا 4 درصدی چربی سوزی در افراد لاغر و چاق، به BMR سرعت می‌بخشد. هرچه میزان متابولیسم شما بیشتر باشد، کاهش وزن و همچنین غذا خوردن بدون اضافه کردن پوند آسان‌ تر می‌ شود. پس می توانیم بگوییم که نسکافه گلد برای لاغری مفید است.

  • قهوه به کاهش اشتها کمک می ‌کند

یکی از مراحل مهم در کاهش وزن، کنترل اشتها است. این ممکن است همیشه برای اکثر مردم آسان نباشد. افزودن قهوه به رژیم غذایی ممکن است به حل این مشکل کمک کند؛ زیرا بر هورمون سیری برای سرکوب گرسنگی تأثیر می گذارد.

اگرچه هیچ شواهد علمی ای دال بر رابطه علت و معلولی بین کافئین و کاهش اشتها وجود ندارد، مطالعات نشان می‌ دهد که کافئین سطح گرلین (هورمونی که مسئول ایجاد احساس گرسنگی در شماست.) را در بدن کاهش می‌ دهد. این به کاهش کالری دریافتی کمک زیادی خواهد کرد.

قهوه به کاهش اشتها کمک می ‌کند

آیا نسکافه گلد برای لاغری مناسب است و می‌تواند به چربی سوزی و کاهش وزن کمک کند؟

 از آنجایی که نسکافه گلد محصولی کم کالری است، می ‌توانیم بگوییم، بله به کاهش وزن نیز کمک خواهد کرد. با این حال، هنوز باید مطمئن شوید که رژیم غذایی شما متعادل و سالم است، در غیر این صورت قهوه تاثیر بسیار کمی بر کاهش وزن شما خواهد داشت یا هیچ تاثیری نخواهد داشت.

کدام نسکافه گلد برای لاغری مفید است؟

در زیر بهترین انواع نسکافه گلد را که باید در رژیم غذایی خود قرار دهید، آورده‌ایم.

  • Protect ProSlim

Protect ProSlim یک مخلوط قهوه فوری معطر با 4000 میلی گرم فیبر است. به علاوه کلسترول آن صفر و حاوی عصاره لوبیای سفید است که یک ادرارآور قوی برای کاهش وزن است. فیبر موجود در آن به تسهیل هضم و دفع کمک خواهد کرد.

عصاره لوبیا سفید به کاهش جذب کربوهیدرات ها (کالری آن‌ها) کمک می ‌کند؛ بنابراین این ترکیب می ‎تواند وزن بدن و سطح چربی بدن را به روشی مشابه محدودیت کالری ساده کاهش دهد.

  • قهوه فوری برشته سیاه

این قوی‌ ترین قهوه نسکافه ‌ای است که با دانه ‌های برشته شده غنی و تیره تهیه می‌ شود و بدون افزودنی‌ هایی مانند شکر و milk یا خامه ساخته شده است. این مدل برای رژیم ایده آل است؛ زیرا حاوی تنها 2 کالری در هر قاشق چای خوری است و چربی کمتری نسبت به بسیاری از قهوه‌ها دارد.

  • قهوه پودری فوری و بو داده

این قهوه ترکیبی از قهوه فوری بو داده و آسیاب شده است تا یکی از باکیفیت‌ ترین قهوه ‌های گلد را به ارمغان بیاورد. این قهوه برای کاهش وزن بسیار عالی است؛ زیرا هر قاشق چای خوری آن تنها ۲ کالری دارد؛ اما مانند هر قهوه دیگری هنوز هم می‌تواند سرعت سوخت و ساز بدن را افزایش دهد.

قهوه پودری فوری و بو داده

طرز تهیه قهوه سیاه برای کاهش وزن

همانطور که قبلا گفته شد، نسکافه گلد از نوع سیاه می ‌تواند بهترین مورد برای کاهش وزن باشد.

برای تهیه قهوه سیاه کافی است یک قاشق چای خوری قهوه را در فنجان بریزید. آب جوش (200 میلی لیتر) را اضافه کنید و هم بزنید.

اگر نوشیدن قهوه سیاه دشوار است از milkین کننده‌ های طبیعی مانند استویا که کالری اش صفر است، استفاده کنید.

3 دیدگاه در “آیا نسکافه گلد برای لاغری مفید است؟

  1. محسن گفت:

    Ok

  2. بهرام گفت:

    لاغر میکنه چطوووورم
    سایتتون عالی دمتگرم

    1. اسما گفت:

      شما نتیجه گرفتین؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *