کودک

نشانه های سلامتی نوزاد چیست ؟

نشانه های سلامتی نوزاد چیست ؟

نشانه‌ های سلامتی نوزاد که در این مقاله می خوانیم به شما اطمینان خاطر خواهد داد که نوزاد سالمی دارید. پس نشانه‌هایی را که اثبات می‌کنند کودک شما هم سالم است و هم شاد را با هم می‌خوانیم.

سلامتی نوزاد

سلامتی نوزاد

نشانه های سلامتی نوزاد شما:

نوزاد در مواجهه با تماس بدنی و صدای شما آرام می‌گیرد: این نکته اثبات می‌کند، شما رابطه‌ی خوبی را با او شکل داده‌اید.

شما در طول روز بین ۸ تا ۱۰ بار پوشک نوزاد را عوض می‌کنید و وزن نوزاد رو به‌افزایش است: این نکته اثبات می‌کند، او به اندازه‌ی کافی milk می‌خورد و با سرعت متناسبی در حال رشد است. حتی اگر مقدار milkی که می‌خورد از روزی به روز دیگر متفاوت باشد.

نوزاد در هر روز حداقل به تعداد دفعاتی محدود آرام می‌شود و به محیط اطرافش دقت می‌کند: این نکته اثبات می‌کند، او در حال مشاهده‌ی جهان پیرامون خود است و در حال آموختن از آن است.

نوزاد سرش را به سمت صداهای محیط بر‌می‌گرداند و برای اینکه بتواند گوش بدهد سکوت می‌کند: این نکته اثبات می‌کند، حس شنوایی نوزاد در حال رشد است و برای تشخیص صداها از مغزش استفاده می‌کند.

نوزاد در جستجوی الگوها، رنگ‌ها و حرکات است: این نکته اثبات می‌کند، بیناییِ او تیزتر شده و رشد مغزی او در حال افزایش است.

نوزاد با دیگران تماس چشمی برقرار می‌کند، لبخند می‌زند، با صدا می‌خندد و سعی در برقراری ارتباط دارد: این نکته اثبات می‌کند، نوزاد شما در حال تبدیل شدن به یک موجود اجتماعیِ شاد است.

نوزادتان حالا کمتر گریه می‌کند و خواب منظم‌تری دارد: این نکته اثبات می‌کند، سیستم عصبی او در حال کامل شدن است. شما توانستید از دوران طوفانیِ چند هفته‌ی اول جان سالم به در ببرید!

نوزاد کم‌کم می‌تواند وزن بدنش را تحمل کند: این نکته اثبات می‌کند، آن ماهیچه‌های کوچک دارند قوی‌تر می‌شوند.

منبع: parents.com[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][woo_slide title_length=”0″ category=”children” orderby=”rand” numberposts=”12″ item_row=”2″ columns_xlg=”5″ columns=”5″ columns1=”4″ columns2=”3″ columns3=”2″ columns4=”2″ speed=”1000″ interval=”5000″ scroll=”4″][/vc_column][/vc_row]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *